Thursday, September 29, 2011

Delicious Belgian Design


I have been eating Belgian chocolates for as long as I can remember, but I have just recently discovered the elegance, serenity, authenticity and style of Belgian interior design. About a year ago, I started collecting Page One’s Home Decoration series. I have managed to buy a few books and noticed the series’ unifying theme: outstanding, clean and elegant design, most of them from Belgian design firms, designers, architects, and furniture and textile manufacturers. One company to note is the husband and wife team of Brigitte and Alain Garnier http://www.garnier.be Madame Garnier maintains a blog of her own, see http://brigittegarnierslifestyle.blogspot.com/ and Monsieur Garnier has just informed me that he is currently working on a boutique hotel in Cambodia where he lives half the time. For most of us Filipinos, our love for the Belgians might mostly parlay on eating the finest chocolate pralines, waffles, and our admiration for the goddess Kristel Roelandts who represented Belgium in the 1994 Miss Universe beauty pageant held in Manila. I am one to tell you that you will love Belgian Interiors as much as I do now. I am amazed by it’s simplicity without being boring, the use of soft palettes without being bland---serene muted hues and earthy tones. I also noticed their use of big comfortable sofas, all wrapped in beautiful Belgian linen. I am starting my take on this look as I have recently purchase yards of linen which I have now hand sewn to make slip covers. I am sure that all of you will enjoy all the photos of the Garniers’ designs and products all available in their website where you can take your pick from an array of their beautiful sofas, antiques, rustic lamps, objects and textiles. What you see in their website speaks volumes of the duo’s creativity proving that they are indeed a global design power house to make Belgium proud.




















J'ai mangé des chocolats belges pour aussi longtemps que je me souvienne, mais j'ai récemment découvert l'élégance, la sérénité, l'authenticité et le style du design d'intérieur belge. Il ya un an, j'ai commencé à collectionner une série des livres de décoration par Page One. J'ai réussi à acheter quelques copies et remarqué le thème unifient de la série: le design exceptionnelle, sobre et élégant, la plupart d'entre eux à partir des entreprises de design belge, designers, architectes et fabricants de meubles et de textiles. Une entreprise à noter est l'équipe mari et femme Brigitte et Alain Garnier http://www.garnier.be
Mme Garnier maintient un blog de ​​son compte propre, voir
et monsieur Garnier vient de m’informer qu'il travaille actuellement sur un hôtel boutique au Cambodge où il vit la moitié du temps. Pour la plupart des Philippins nous, notre amour pour les Belges pourraient essentiellement évident sur l'alimentation des meilleur chocolat pralinés, gaufres, et notre admiration pour Kristel Roelandts le déesse qui a représenté la Belgique au concours de beauté Miss Univers 1994 s'est tenue à Manille. Je suis l'un de vous dire que vous allez adorer les intérieurs belges autant que je le fais maintenant. Je suis tombé amoureux par sa simplicité sans être ennuyeux, l'utilisation de palettes doux sans être fade --- sereine teintes douces et tons  terreuses. J'ai aussi remarqué leur utilisation de grands canapés confortables, le tout enveloppé du beau lin belge. Je commence à prendre ce style que j'ai récemment acheté quelques mètres du lin que j'ai maintenant cousu à la main pour faire des housses. Je suis sûr que vous allez tous profiter de toutes les photos des dessins par Madame et Monsieur Garnier et tous les produits disponibles dans leur site où vous pouvez faire votre choix parmi un éventail de leurs canapés belle, antiquités, lampes rustiques, objets et textiles. Qu'est-ce que vous voyez dans leur site web parle des volumes de la créativité du duo prouvant qu'ils sont en effet une force dans le monde de design global a faire la Belgique fiers.


 
A BIG thank you to Mr. Alain Garnier for allowing me to post these gorgeous pictures.


Un très grand merci a M. Alain Garnier pour son aimable autorisation

No comments:

Post a Comment